2009年4月23日星期四

如果真有上帝

今天下班下得迟,接近七点的时候接到妈妈的电话。原以为只是闲话家常的一通电话,却变成一通让我泪水流不停的电话。

上一趟回家,我随姐姐到表姐看看刚满月不久的小蕙蕙。我们各自带了一份小礼物,送给小蕙蕙。她很乖,知道她妈妈是个戏仙,在电视机旁,即使电视的声量很大,她还是睡得很好。我们三姐弟都觉得她好厉害。

可是,小小的她,却被送进了医院,现在人在ICU里。我想象不到这小小的她,两个月不到的她怎么承受ICU的插管。我听了特别心疼。虽然我只见她一次,可是我不知道为什么,我的眼泪真的这样不由自主地流下来。为了不让妈妈听得出来,我只好不出声,让她说给我听。

如果真有上帝,为什么他会选择惩罚一个新生婴儿?谁可以解答这个问题?

希望蕙蕙会平安无事的出院。

8 条评论:

KiaHooi 说...

祝福她...早日复原...
*hugs*

匿名 说...

let's pray for the best.
she'll get well soon.

huinee 说...

*hugs* Hope she will get well soon.

Ying Ying 盈盈 说...

我刚刚从医院回来……
在ICU看着她,偷偷的擦眼泪。瘦小的她在ICU病床上显得那么脆弱,小手都被针管刺得肿了,再没地方插,结果插在脚底。心疼死了。

YinXin 说...

I'm lack of wisdom to explain, but there's a God. Sickness is not to punish, but to make life(s) stronger. I don't know if this would make any sense, but yea, there is a God and the child's in my prayers.

victorlim 说...

Hope she will be fine soon~

斌世无双 说...

know the reason why she is admitted? pray..

薇薇 说...

thanks everybody for showing concerns.
I've talked to my mom, she's discharged from ICU and now staying in the normal children ward. She's doing much better now, hope she can get well soon.