2007年4月20日星期五

粗心大意

有一天,我可能会被我的粗心大意害死!

几乎每一次考完试,我就会大呼小叫,说做错了,完全是因为把题目看错、或是计算机按错、或是把号码写错等等,都是一些很微小,但杀伤力很大的错误!

今天亦如此,我的考试,就是逃不过这场命运。哎……

我粗心大意的故事虽然不够经典,但是,有些却真是完全不能原谅的!记得中五那年,我手中握着那原本还蛮有信心的考卷发神经。成绩虽然还是不太差,但是,我觉得超级羞耻!心想,“超人”(那老师长得很像旧版的superman)肯定在背后笑我!

1+1=3

这是我至今最为羞耻的数学题!!!真是惨不忍睹!

9 条评论:

ah yuan 说...

Hoho! You were so cute ah wei!! hohohh!!

薇薇 说...

i was cute...meaning now not cute liao?
hahaha!

Martian 说...

In my primary one chinese exam, collective nouns, i wrote "一(朵)鸟窝"....who is more 惨不忍睹??

薇薇 说...

鸟窝的量词是否可用一堆!哈哈哈!

ah yuan 说...

You got me there! I don't really know the unit of a bird nest!! What is the correct one? :p

Martian 说...

i think its "ge" gua..

ah yuan 说...

Martian: ge... indeed it's a good choice for general application! Thanks for that! :p

huinee 说...

We're same ler...I also used to make a lot of such careless mistakes last time. :P Hahaha... love this Michael Jackson song, by the way.

薇薇 说...

i agree with yuan, "ge" indeed is the best to use!hahaha!

hui nee,u want the song?