2007年4月27日星期五

害怕

考试结束了,等待的就是presentation。虽然我还没有准备,实在没有心思,考完试至今,不是看书,就是赖床。哈哈哈哈!其实才过了两天。

和ah giap聊天,谈到工作,生活。哎……我有点胆怯。踏入社会,究竟是什么样子?

我不想保留现状。因为,现在的我虽然不需要为生活上的事情负责任,而且,总是过得很逍遥。但是,由于金钱上的束缚,有些事情,我靠着那笔奖学金,是做不了的。所以,开始工作,我就可以开始储蓄。我不需要被功课束缚着。

说是这么说,但是,开始工作也意味着没有时间。届时,想做的事情,可能就渐渐搁下来,然后,被遗忘。是这样的吗?再也没有现在的逍遥,没有现在的自由。

我有一点胆怯,有一点期待,在跨越栏杆的前一刻徘徊。不想保留现状,却不敢向前迈。这,就是我现在的心情。

6 条评论:

huinee 说...

别害怕!You are not alone! ;) 把害怕的心情化为力量,勇敢地踏入社会,让大家瞧瞧点颜色!

薇薇 说...

哈哈哈哈!这样说听起来很可爱!哈哈哈哈哈!

看来现在我害怕的不止这个。

KiaHooi 说...

Hmmm...I've been through this period. I think even though there might be less time for ourselves after work, it only meant that we'll even try harder to find more time to do the things we look forward to.

We just need to find the right balance.

and of course now that we have the money...Haha...

Unknown 说...

ah wei, dun worry, don't think so much, just do whatever u think is right, and before u know it, everything will fall into places. And maybe later on, when u have done it, u will find out that things may not be as hard or complicated as they seems.Step by step, u will manage it.

huinee 说...

可爱什么嘛!人家是在鼓励你啊!哈哈!

ah yuan 说...

I agree with cindy! Dont think too much! Everything will be fine. Soon, you'll realise there's nothing to be afraid of! ^_^