2007年4月5日星期四

What Will You Say About Me at My Funeral?

Ever think of this question? Ever wonder how your family, friends and relatives think about you? I came across this question when I was reading "7 Habits for Highly Effective People" and I really feel like knowing the answers. Be it good or bad.

What will you say about me at my funeral? You can email me if you don't want to reveal the answers here.

Life itself is an incident of random. We do not know what's happening next and we do not know when we'll leave this world. I guess, I'd prefer to know the answer, before one day, I leave you.

16 条评论:

薇薇 说...

let me know if you want to know my answer to you.

^^

匿名 说...

薇薇, 你死的好惨啊, 我们一定帮你报仇雪恨的!!!!!

:p


happy studying,
CL

huinee 说...

I would be screaming "Lou Gong! Lou Gong!".

....

匿名 说...

I would say..

Mian mian... y u become "kan lao mian" already.. some more have to add two "ham nyak dan" (salted duck egg). Maybe it taste better than before.. who knows.

匿名 说...

为了reply 这一个post, 我想了很久。 太过恭维的话说了等于没说, 所以我也不想说。但毕竟还是要对死人坦白:P

四年的时光, 不长;不短。 因为被分配进同一座宿舍,所以来到南大最先认识的新生要数jerry, weiwei 和 aimei. 四年前pei yun 和 kai ling 姐姐带着我们到处去做admin 的事件还历历在目。 转眼,便一齐上课, 一起诅咒烂人lecturer; 转眼, 轮到我们一起搞新生营; 转眼便快要戴四方帽了。

当我们发现时间在动时,时间已经过了。不知怎么,我的脑袋忽然闪过这一句句子。时间虽然过了, 但回忆和感情却还在。那个叫我要善待自己的SMS 我还一直保留着。那一晚跟你和爱媚 那一席话,还有过后你们的sms. 真的让我很感动。 谢谢你们了。

君子之交淡若水。我忽然想到这一句话来形容我们间的友情。虽然没有浓烈的想念,但我们能喋喋不休地分享我们间生活的点滴;虽然我们没能高潮迭起,但我们能细水长流。

今天虽然她蒙主宠召了,但她的影子永远在我们的心房。 阿门。

薇薇 说...

thanks ikan for the serious comment.

时间虽然过了, 但回忆和感情却还在。

very true indeed.

CL,huinee,kl, please la...

Ying Ying 盈盈 说...

既然我想你提起这,而你又照做了,我当然也得这儿说说。
薇薇是最完美的妹妹。
她对生命充满热情,我们总可以很即兴地制造并一起享受生命中每一个欢乐时刻。
她爱思考。她小小脑袋中藏着许多的问号。她的求知欲、她不屈不挠寻求答案的精神总让我感动。
她懂得爱。她爱家,爱朋友,爱动物,爱大自然……因为有爱,她总是把温暖和阳光带给大家。
她对于自己所爱、对于自己所要的将来有种沉着的坚持。她或许会疑惑、或许会迟疑,然而,她总是坚持。
她聪明、能干、坚强、乐观……
她是我所能想象的最完美的妹妹。

薇薇 说...

so nice of you,do you want to hear yours from me?

i'll tell you later on.

^_^

huinee 说...

Hehe...pai seh lor. Seriously, though, I find it very difficult to think of what to say during a funeral of someone who's still alive. How does one react to the death of one's closest friend--the one person who understands and supports you no matter what--I think I would not be able to utter a word, simply because there is so much to say and yet nothing can fully describe that loss.

薇薇 说...

*HUGS*

I sometimes imagine I lost someone I love and I felt the pain in my heart.

I couldn't afford that.

匿名 说...

sorry, couldnt type out, as i read ur title, my tears started to gather.
my emotion so stirred recently, when i get better, i promise i'll let u know.
but i'd like to know what u guys will say to me (not only weiwei) hehe

薇薇 说...

thanks jerry. let me know when you feel better, i'll let you know yours too when i gather my thoughts.

匿名 说...

同 桌 的 你 --- 老 狼
曲︰高 曉 松 詞︰高 曉 松.

明 天 你 是 否 會 想 起 昨 天 你 寫 的 日 記
明 天 你 是 否 還 惦 記 曾 經 最 愛 哭 的 你
老 師 們 都 已 想 不 起 猜 不 出 問 題 的 你
我 也 是 偶 然 翻 相 片 才 想 起 同 桌 的 你
誰 娶 了 多 愁 善 感 的 你 誰 看 了 你 的 日 記
誰 把 你 的 長 發 盤 起 誰 給 你 做 的 嫁 衣

你 從 前 總 是 很 小 心 問 我 借 半 塊 橡 皮
你 也 曾 無 意 中 說 起 喜 歡 和 我 在 一 起
那 時 候 天 總 是 很 藍 日 子 總 過 得 太 慢
你 總 說 畢 業 遙 遙 無 期 轉 眼 就 各 奔 東 西
誰 娶 了 多 愁 善 感 的 你 誰 安 慰 愛 哭 的 你
誰 看 了 我 給 你 寫 的 信 誰 把 它 丟 在 風 裡

從 前 的 日 子 都 遠 去 我 也 將 有 我 的 妻
我 也 會 給 她 看 相 片 給 她 講 同 桌 的 你
誰 娶 了 多 愁 善 感 的 你 誰 安 慰 愛 哭 的 你
誰 把 你 的 長 發 盤 起 誰 給 你 做 的 嫁 衣

一直以来我都没听过你放的歌。
但刚才在i hub 时因为无聊而完完全全等这首歌load 完, 完完全全地听完了。
真的很舒服的一首歌

很喜欢这一段:
我 也 是 偶 然 翻 相 片 才 想 起 同 桌 的 你

和这一段:

那時候天總是很藍 日子總過得太慢
你總說畢業遙遙無期 轉眼就各奔東西

你以后不会偶 然 翻 相 片 才 想 起 同 桌 的 我hor..

薇薇 说...

其实,歌词里的每一句,我都很喜欢。

老狼就是高晓松。老狼不过是他的艺名。

这首歌的味道,正是现在的感觉。

以后,你会想起我吗?

匿名 说...

我 偶 然 翻 相 片 或 许 会 想 起 同 桌 的 你。。。
:P

薇薇 说...

最讽刺的是,现在的我们把相片都收在电脑里,唯有“翻开”相片了。

呵呵!