2007年4月16日星期一

刘青云--最佳男主角(我要成名)


对不起,我实在想在这里说一件事,说完就温习!哈哈哈!

昨晚由于乘长途巴士,没得观赏第26届香港金像奖颁奖典礼。虽然,历年我也没有什么太注意此类颁奖典礼的新闻。但这一次不同,刘青云终于守得住他一早应该得到的最佳男主角。刘青云是一位出色的演员,我想我也不必啰里啰唆,想必你们也知道。刘青云所演的电影,不管是喜剧、爱情剧、无理头电影、文艺、动作片等,甚至电视剧,我都非常喜欢。我觉得,他总是演什么,就像什么!

刘青云在香港金像奖已经被提名了19届!19届!这么一位出色的演员,竟要苦等这么久,才夺得最佳男主角。虽然奖项不是一切,但是有一个奖项,就是一种荣誉和肯定!其实,刘青云演的众多电影,虽然我没有全都观赏,但这部“我要成名”却不是我所喜爱。也不是这部电影拍得差,只是刘青云应该有更好的,比如“暗战”。

不管怎样,终于他得奖了。

点击香港金像历届奖帝后名单


10 条评论:

ah yuan 说...

I love Liu Qing Yun too!! Just simply like his acting! One of the best actors in HK!

薇薇 说...

YEAH!!!!one more liu qing yun's fans!hahahaha!

Ying Ying 盈盈 说...

AAaaaaaahhhh!!!! Finally!!!!

薇薇 说...

hahahaha!yaya!finally!good for him!

huinee 说...

Am I the only one who doesn't like him... :P hehehehe...

薇薇 说...

ah....i'm going to kill you!

Martian 说...

He's certainly a classy actor, but too bad he's not as handsome as Jet Li or Tony Leung.

薇薇 说...

hehe....i think one does not have to be handsome to be recognized. the impt thing is to be good in what you do.

right?

^_^

huinee 说...

Oh...the reason I don't like him is not because he's not good looking. I don't even know why I don't like to watch his movies...it's not because he's not a good actor, either. It's just one of those moments when you just can't figure out why you cannot stand someone/something...haha. :P

Ah Fong 说...

i like him too.... since the series drama "大时代"...
despite of his some 无厘头 movies, i know that he's very good in acting, doubtless.

by the way, i do like his 我要成名. as this is his latest but meaningful movie.