2007年3月5日星期一

是真的决定?

从爱媚那儿得知,SH决定申请奖学金,继续深造。

而我,上一份面试宣告失败,有点失落,但总是找点借口安慰自己。曾经有教授问我是否想继续念书,我都很勇敢的否决了。为了什么?其实,说真的,我好像不是太清楚。大概是厌倦了吧,一直呆在校园的生活。从幼稚园开始,你有否计算过,在校园的日子有多长?我并不是厌倦学生生活,反而有点不想向前进的感觉。

如果不想向前进,为什么不继续深造呢?我疑惑地问自己。想了想,我对自己说,因为我从来没有真正的踏入社会,所以,我没有资格说我比较喜欢在社会打拼或是在校园生活。这就是我的答案。

可是现在,身边的朋友,找到工作的也有几个,决定深造的也有一些。而我,茫茫地、糊涂地,站在没有指示牌的路口。开始厌倦找工作的过程,开始担忧毕业后迷迷茫茫的感觉。

我开始不知道,我的决定,是因为我不安於室,还是真的清清楚楚作了决定。

10 条评论:

匿名 说...

If I were you, I will continue my study. Nowadays, BSc or BEng is tong kai hai. There are more jobs nowadays that required only Master and above. Get at least a Master to hike up your "price".

薇薇 说...

i know it's tong kai hai...but then...i'm getting bored with the life in the same uni...u get what i mean?

as i said,bu an yu shi...

匿名 说...

Try NUS loh or other famous U in China, Uni of HK, US, UK,...etc.

薇薇 说...

a big resistance ahead...argh...


(hey,put a name la...)

匿名 说...

quote:
"因为我从来没有真正的踏入社会,所以,我没有资格说我比较喜欢在社会打拼或是在校园生活。"

This is a very good reason to "quit school"
In fact, either way, bright future is awaiting for you
Keep going, no worries :)

Micheal Scofield
:P

薇薇 说...

who is michael scoffield???

匿名 说...

muahahaha,
manage to get it today??

匿名 说...

muahahaha,
manage to get it today??


forgot to put nick :P
Micheal Scofield (fans)
:P

薇薇 说...

now i got it!
hahaha

匿名 说...

real or not? mai bluff me lo??
msn me when me online ba! :D
(don u go msn everybd on ur list then ya? :P)


Micheal Scofield (fans)